Tags

Tag: I love spring

Yes, ik schrijf weer blogjes! Ik ben Inge van Readinge heel erg dankbaar dat ze mij tagde voor de I love spring tag. Ik heb nu weer heel veel zin om weer lekker over boeken te schrijven. Je kunt wel zeggen dat ik een gigantische blogdip had. Ik had al zo lang niks meer geplaatst, dat ik het schrijven steeds meer ging uitstellen, waardoor ik juist nog dieper in de dip terecht kwam. Gelukkig kreeg ik zondag een berichtje van Inge dat ze mij had getagd voor deze vrolijke boekentag over de lente, waardoor ik nu weer lekker een blog aan het schrijven ben.

Wat vind je het leukst aan de lente?
Wat ik het leukst aan de lente vind, is dat er weer allemaal vrolijke dingen in de natuur verschijnen. Vlakbij mijn huis zijn veldjes waar vaak van de een op andere dag een kleurrijk veld met krokussen verschijnt. De paarse, witte, en gele bloemen maken mij ’s ochtends als ik naar school eventjes heel gelukkig. Daarna fiets ik langs een weiland met kleine lammetjes, en wat later in het jaar fiets ik ook nog langs kleine eendjes. Ik houd heel erg van kleine dieren! De zon maakt de lente nog beter, zo was het vorige week zondag supermooi weer. Ik zit dan lekker de hele dag buiten met een boek, heerlijk! Daarnaast ben ik aan het einde van de lente ook nog eens jarig, dat is natuurlijk ook leuk.

Naar welk boek kijk je deze lente het meest uit?voordelenvanonbeantwoordeliefde
Ik schreef al eerder een blogpost over boeken waar ik dit jaar naar uitkeek. Die kan je hier lezen. De voordelen van onbeantwoorde liefde van Becky Albertalli stond ook op dit lijstje. Omdat ik vorig jaar ambassadeur van Blossom Books was, kreeg ik al heel vroeg schetsen voor de cover te zien. Dit maakte mij, als groot Simon-fan, natuurlijk enorm enthousiast. Ik kijk al zo lang naar dit boek uit, en volgende week is op Yalfest de eerste mogelijkheid om hem te kopen. Ik ga hem natuurlijk meteen scoren!

Welk boek doet je denken aan de lente?
De Selectie doet mij altijd aan de lente denken. Ik weet nog dat ik deze serie twee jaar geleden in de lente las. Ik was echt verslaafd aan deze boeken, en ik heb ze toen heerlijk in het lentezonnetje gelezen. Toen ik The heir en The crown vorig jaar las, dacht ik weer heel erg terug van de lente van het jaar daarvoor. De selectie haalt hele mooie lenteherinneringen naar boven.

Op welke plek ga je deze lente het meest lezen?
Zoals ik ook al eerder zei, houd ik er enorm van om in de lente buiten in de zon te lezen. Op een zonnige dag kan je mij een uren in een tuinstoel in de achtertuin vinden. Daarnaast ben ik gewoon op mijn bed te vinden, mijn favoriete leesplek als het niet mooi weer is.

Vind een cover met de zon er op!
Ik heb echt mijn hele boekenkast doorgezocht, maar ik geloof dat ik geen enkel boek heb waar echt een volledige zon op staat. Daarom koos ik voor De appeltaart van hoop van Sarah Moore Fitzgerald. De cover is een prachtige zonsondergang, met mooie blauw en roze kleurtinten. De cover vind ik supermooi, maar helaas vond ik niks aan het boek.

Vind een boek met veel kleuren er op, om de lente te vieren!
Toen ik deze vraag las, wist ik meteen dat ik hier iets over Ik geef je de zon van Jandy Nelson wou schrijven. Ik geef je de zon heeft een hele mooie witte cover met allemaal zonnestralen in verschillende kleuren. Het ziet er heel vrolijk uit, wat natuurlijk perfect aansluit bij de lente.

img_6701-1

Dat was de tag alweer. Hij was kort, maar wel erg leuk en vrolijk. Bij deze wil ik Anneke van Verhaalverliefd, Maud van Ilovelyoffflower, en Naomi van Naomianna

Wordt jij ook zo blij van de lente? 

Bedankt voor het lezen,

Sarina ☼

3 gedachten over “Tag: I love spring

  1. Wat leuk om te lezen dat ik je, door je te taggen, een beetje uit je blogdip heb weten te trekken! Het viel me inderdaad al op dat het een tijdje terug was dat ik voor het laatst iets van je voorbij zag komen. Je hebt de tag ontzettend leuk ingevuld! Nu ik erover nadenk doet ‘De selectie’ mij ook een beetje denken aan de lente. Met die ontluikende liefdes enzo. 😀

    Like

Geef een reactie

